שיפור ושדרוג רכב שטח זה נושא רציני שחשוב להיכנס אליו עם ידע ובדיקה מקדימה. אז ריכזנו עבורכם כמה טיפים ועצות מאנשי המקצוע שלנו כדי לעזור לכם לקבל החלטה מושכלת.

.מיכל הדלק? מלא. הצמיגים - בדוקים. רשימת הציוד - הכל סגור. מסלול הטיול - מסודר בראש וגם על המפה. אז מה עוד אפשר להוסיף? הנה רשימה של כמה דברים שיהפכו את הרכב שלכם לחזק יותר, עוצמתי יותר ועמיד יותר בשטח

הערכה שתחלץ אתכם

להיתקע בשטח זו חוויה לא נעימה בכלל, וברגע הזה שבו נראה שהטבע ניצח את הג'יפאי - הג'יפאי יראה לשטח שידו על העליונה ויוציא מתא המטען את ערכת החילוץ שלו. ערכה אופטימלית תאפשר לכם לחלץ את עצמכם בעזרת רכב שכן או להציע סיוע מקצועי לרכב אחר שנתקע בשטח תוך כדי שאתם הופכים את עצמכם

למכונת חילוץ משומנת היטב.

ערכת חילוץ

ערכת חילוץ איכותית כוללת רצועת גרירה של 9 מ' המאפשרת מרחב תמרון ומרחק בטחון בין שני הרכבים ורצועת חביקה וגרירה של 2 עד 2.5 מטר, שתיהן עם יכולת נשיאה של עד 4-5 טון. בבחירת רצועת גרירה נבחר רצועה עם יכולת נשיאה שהיא בערך כפולה ממשקל הרכב כאשר הוא מועמס בציוד. ולכן רצועה עם יכולת

נשיאה של 5 טון תהיה מצוינת עבור רכבים במשקל 2-3 טון. יחד עם הרצועות נרצה גם 2-3 שקאלים חזקים (שלושת-רבעי), ושרשרת חביקה של 5 מ' עשויה מברזל. השרשרת יכולה לשמש אותנו בשטח להזזה של עצמים גדולים שחוסמים את הדרך או ליצירה של נקודת עיגון. לדוגמה, לא נרצה להשתמש ברצועת הגרירה

כדי להתחבר לעוגנים בשטח כדוגמת עץ או סלע גדול, זו פעולה שעלולה להוביל לפגיעה בסיבים של הרצועה. לכן נשתמש בשרשרת הברזל כדי לחבוק את העצם ולאחר שנוודא שהחביקה תקינה וחזקה נוכל לחבר אליה עם השאקל את רצועת הגרירה. לא נשכח גם כפפות עבודה איכותיות, פריט חשוב מאוד, הכפפות שומרות

על העור ומגנות על הידיים מפני פציעות ומשפרות את יכולת העבודה עם ציוד החילוץ. אז איך משתמשים ברצועות הגרירה אתם אולי שואלים? המשיכו לבקר באתר שלנו וחפשו את הכתבה "חילוץ 1 על 1" שתעלה בקרוב.

משיכה בלחיצת כפתור

בואו נדבר על כננת. יהיו רגעים בשטח שנגיד לעצמנו תודה שהשקענו ברכישה של כננת איכותית, אביזר מקצועי שמתאים לסיטואציות קשות ומורכבות של היתקעות בשטח. מדובר באביזר לא קל, שמשפיע על משקל הרכב, וייתכן שנעשה בו שימוש בעיקר לחילוץ אחרים מאשר חילוץ עצמי, אבל השימוש בו הופך את פעולת

החילוץ לפשוטה הרבה יותר מהשימוש בערכת חילוץ ורצועות גרירה. אם אתם ותיקים בשטח, מובילים קבוצת רכבים או יוצאים לשטח לבד, ייתכן מאוד שכננת

תשרת אתכם נאמנה. פחות מנוסים בתחום אבל עדיין רוצים להשקיע ברכב לקראת הגברה הדרגתית של הנסיעות שלכם בשטח? מומלץ לבדוק את המחירים השונים של כננות אל מול התקציב שעומד לרשותכם, ייתכן מאוד שמדובר בהשקעה לטווח ארוך.

כננת

היתרון המשמעותי בשימוש בכננת הוא הדיוק המקצועי בפעולת המשיכה של הרכב המחלץ או אל מול האובייקט שמשתמשים בו כעוגן בשטח במקרה של חילוץ עצמי. מה כדאי לקנות? האפשרויות הן רבות, חשוב לקחת בחשבון כמה דברים. קודם כל, ליד כל דגם של כננת תמצאו מספר המציין את כוח המשיכה שלה, המספר

מסומן ב-ליבראות (פאונד, LBS) ולכן כננת של 5,000 LBS היא כזו שיש לה כוח משיכה של 2.2 טון (החישוב הוא קל, מחלקים ב-2.2). שנית, חפשו יבואן או יצרן ישראלי שיודע להבטיח לכם אחריות ושירות על המוצר, כזה שמחזיק אצלו חלקי חילוף ויש לו את הניסיון והמומחיות בתיקון וטיפול בכננות. מה לגבי בטיחות?

השימוש בכננת מחייב מיומנות וידע סביב הסכנות שקיימות בחילוץ מסוג זה. כבל כננת שנקרע תוך כדי חילוץ יכול לפצוע ואף להרוג, יש להקפיד על שמירת מרחקים מהכבל תוך כדי החילוץ. בעלי הניסיון, יצמידו משקל לשני קצוות הכבל ע"י "גופיות-משקל" ייעודיות שמונחות על הכבל המתוח ואף יפתחו את מכסה המנוע של

הרכב שהופך למגן בשעת חירום. יש להקפיד על מתן תשומת לב לטמפרטורת הכננת ולהקפיד שהיא לא תתחמם יותר מדי. דבר נוסף שחשוב לזכור, לאחר התקנה של כננת יש לעדכן את רישיון הרכב, חשוב לקרוא את הנחיות משרד התחבורה בנושא. כמה שיקולים בסיסיים לבחירת כננת חילוץ. נחפש כננת שיש לה יכולת

משיכה של לפחות פי 1.5 ממשקל הרכב שלנו. נצטרך להחליט בין כננת בעלת חבל סינטטי, שהיא קלה יותר ובטוחה יותר במקרים של קריעת חבל, לבין כננת עם כבל מתכת שהיא עמידה יותר ובעלת כושר שרידות טוב יותר. שיקול נוסף בבחירה יהיה אופן תפעול הכננת. כננת עם שלט הפעלה שיש לו טווח פעולה של כמה

מטרים או קופסת פעולה חשמלית שצמודה לכננת ולא מאפשרת למפעיל לשמור מרחק. שיקול אחרון, נצטרך להחליט בין התקנת כננת על גבי הפגוש הקיים או בצורה היקרה יותר, אך האלגנטית יותר, של התקן כננת חבוי.

 כדאי לשים לב - גם בעבודה עם ערכת החילוץ וגם בעבודה עם הכננת חשוב לקבל הדרכה מקצועית מעשית בעת רכישת הפריטים וטרם השימוש בשטח.

עד כמה הרכב שלכם מוגן? המשמעות של שדרוג הרכב במיגון גחון

 

מיגון מאפשר לנהג השטח להגן על מכלולים שונים הנמצאים בגחון הרכב. תיבת ההילוכים, תיבת העברה, מיכל דלק או אגן השמן - כל אלה חשופים לפגיעות במהלך נהיגת השטח. יש להתאים את מיגון הגחון להרגלי נהיגת השטח של הנהג. איש שטח שנוהג בשטח חולי חושף את הרכב לסכנות של סלעים נסתרים אך בדרך

כלל הנהיגה תהיה עדינה יותר. נהיגה בשטח סלעי לעומת זאת מעמידה את הרכב בפני הסכנה של מפגש עם סלעים גדולים וחריצים מאתגרים. נהג שטח מיומן יכלול את השיקולים של מאפייני השטח השונים אל מול תוכנית השדרוג של הרכב.

מיגון גחון מתאים ימנע פגיעה אפשרית במכלולים חשובים שהסבת נזק להם עלולה להביא אתכם למצב שבו תזדקקו לחילוץ יקר ומסובך מהשטח וביקור יקר עוד יותר במוסך. מומלץ לבחון את הצורך שלכם במיגונים. האפשרויות הן מיגון פרטני למכלולים ספציפיים או מיגון מפגוש לפגוש. לכל אחת משתי הגישות הללו ישנם

יתרונות וחסרונות.

אז מה חשוב לבדוק כאשר בוחנים רכישה של מיגונים והתקנתם? נחפש מיגון עשוי אלומיניום המותאם ספציפית לרכב בו אנו משתמשים ונוודא שלמתקין המיגון יש ניסיון רב בהתאמתו לדגם הרכב שלנו.

מיגון גחון

חשוב לוודא שהתקנת המיגון לא כוללת ביצוע שינויים או קדיחות לשלדת הרכב, תהליך התקנה טוב הוא כזה שאין לו השפעה בלתי-הפיכה על השילדה. מיגון איכותי יכלול ברגים שקועים שמוטמעים בתוך פלטת האלומניום ולא חשופים כלפי חוץ. ברגים בולטים על גבי פלדת מיגון עלולים להיתפס בשטח על ידי סלעים ולהוביל

לנזק משמעותי למיגון ואף לרכב. "פתחים רבותיי, פתחים" - מיגון טוב הוא כזה המכיל פתחים מתאימים המאפשרים שלוש פעולות עיקריות, ראשית, פתחים המאפשרים יציאה של אבנים קטנות או חפצים אחרים שאולי חדרו אל המיגון בזמן הנסיעה. שנית, הפתחים מאפשרים לנהג ולטכנאי במוסך לבצע תיקונים קלים

וטיפולים באזורים שעליהם המיגון מגן. לבסוף, הפתחים מאפשרים תיקון של נזקים קלים במיגון כמו התעקמות האלומניום וזאת ללא צורך בהורדה מלאה של המיגון. חשוב לשים לב בעת הקנייה שהמיגון שנבחר לא מהודק ולא צמוד מדי לשלדת הרכב.

בולמים וקפיצים

 

רכבי השטח הנפוצים בישראל, על אחת כמה וכמה החדשים מביניהם, בדגש על רכבי שטח דו-שימושיים המשמשים אותנו בעיקר לנהיגת כביש ומשימות היום-יום, מצוידים לרוב בסט בולמים וקפיצים זול שעושה את המינימום שהיצרן הגדיר. שדרוג חלק זה של הרכב ובחינה מחודשת של מערכת המתלים מאפשרים לנהג

להתמודד עם אתגרים חדשים בביטחון רב יותר, לשפר את עבירות הרכב, ולשדרג את חוויית הנסיעה בשטח. האפשרויות רבות ולכן חשוב להתייעץ עם מומחה שיודע לבצע התאמה בין סוג הרכב שלכם, מערכת המתלים הקיימת והצורה שבה אתם משתמשים ברכב. כדאי לקחת בחשבון כמה דברים, קודם כל, היות ומדובר

בהשקעה כספית לא מבוטלת, חשוב לבחור בבולמים שניתן לטפל בהם ולתקן אותם אחרי שהבולם מאבד את יכולת הריסון שלו. בשוק קיימים בולמים רבים מהסוג של Mono-tube שלא מאפשרים גישה טכנית אל המערכת הפנימית של הבולם ובמקרה של תקלה יש להחליף את הבולם כולו בבולם חדש ויקר. לכן מומלץ

לבחור בולמים מסוג Twin-tube או Double-tube של מותג מוכר המאפשרים ללקוח לתקן ולשפץ את הבולם ולהאריך את אורך החיים שלו. בולם איכותי עם צינור כפול הוא כזה שלא רק משתמש בשמן כדי להגביר את כוח ריסון התנועה אלא בגז חנקן המוזרק אל תוך הבולם ומייצר התנגדות לשמן שמעכבת את הקצפתו.

בולם שהשמן שבתוכו מוקצף - מרסן פחות. החלפתם בולמים? אל תשכחו להתאים להם קפיצים מתאימים שעוטפים את הבולם ומשפרים בעקיפין את האחיזה בקרקע.

מערכת מתלים

אז דיברנו על ערכת חילוץ, התקנת כננת, הוספת מיגונים והחלפת הבולמים והקפיצים. הרשימה עוד ארוכה ואפשרויות השדרוג וחיזוק הרכב הן רבות. אנחנו מזמינים אתכם להמשיך ולעקוב אחרי הסקירות המקצועיות שלנו לספר לנו בתגובות מה אתם חושבים.